Certificiranje

SFG je mentalno i fizički zahtjevno certificiranje. Oko 25-30% kandidata/kinja ne dobije certifikat. Zbog visokih standarda koje morate zadovoljiti, dođite spremni. Očekujte izazove i rigorozna testiranja. Nemojte olako shvatiti pripremu za SFG.
Kako bi postali SFG instruktori/ce morat ćete zadovoljiti slijedeće kriterije:
1. Demonstrirati sigurne i efikasne tehnike u fundamentalnim vještinama.
2. Pokazati sposobnost prosuđivanja, osobito što se tiče sigurnosti.
3. Pokazati snažan duh i snagu volje.
4. Demonstrirati sposobnost prenošenja znanja.
5. Uspješno položiti SNATCH TEST.
6. Ponašati se kao profesionalac/ka.
Instruktorski certifikat će vam biti dodijeljen tek nakon što zadovoljite sve uvjete i norme. Ako ste bili vrlo blizu zadovoljavanju normi, voditelj vašeg tima (Team Leader) će vam pružiti mogućnost ponavljanja testiranja u roku od 90 dana nakon certificiranja.
Vježbe koje se podučavaju i testiraju su:
  • Swing (jedan kettlebell snatch test veličine)
  • Tursko Dizanje (jedan kettlebell snatch test veličine)
  • Double Clean (dva kettlebella snatch test veličine)
  • Press (jedan kettlebell snatch test veličine)
  • Čučanj (dva kettlebella snatch test veličine)
  • Snatch (jedan kettlebell snatch test veličine)
Kettlebell snatch test
Kandidati/kinje moraju nositi propisanu odjeću koja omogućuje uvid u pravilnu tehniku snatcha (ispružene laktove i koljena) – npr. majice kratkih rukava i kratke hlače.
Kandidat/kinja hvata ručku kettlebella neposredno prije početka testiranja, te nakon znaka instruktora koji vodi testiranje zamahuje kettlebellom između nogu i iz te pozicije u neprekinutom pokretu izvodi snatch sve do „lockout“ pozicije s ispruženom rukom iznad glave. (U slučaju da zbog kronične ozlijede ili nekog drugog medicinskog razloga ne možete ispružiti ruku u laktu, obavijestite svog Team Leadera prije testiranja. Nedostatak fleksibilnost nije opravdan medicinski razlog.)
Na kraju svakog snatcha koljena moraju biti ispružena. Broj premiještanja kettlebella iz lijeve u desnu ruku, i obratno, nije ograničen. Kandidat/kinja može spustiti kettlebell na pod kad god želi. Broj spuštanja kettlebella na pod nije ograničen.
Nakon fiksiranja kettlebella u gornjoj poziciji, te nakon što su kettlebell i kandidat/kinja vidljivo zaustavili kretanje, kettlebell se može spustiti jednim neprekinutim pokretom u donju poziciju sve do zamaha između nogu bez da pri tom dodiruje prsa ili ramena.
Kandidat/kinja može slobodnom rukom dodirivati kukove i struk, ali ne i bedra. Također, dozvoljeno je micati stopala pri izvođenju snatcha, ali svako kretanje mora prestati pri fiksiranju kettlebell u gornjoj poziciji.
Ponavljanje neće biti važeće (no count) ako:
  • Lakat nije ispružen u gornjoj poziciji.
  • Kandidat/kinja u gornjoj pozicij napravi potisak kako bi ispružio/la lakat.
  • Kakdidat/kinja nije zaustavio/la svako kretanje u gornjoj poziciji.
  • Kettlebell ili ruka koja ga drži dodirne prsa ili ramena pri spuštanju.
  • Slobodna ruka dodirne bedro ili koljeno.
Kandidat/kinja će biti diskvalificiran/a ako:
  • Su oglašena tri nevažeća ponavljanja (no count).
  • Dodirne slobodnom rukom kettlebell ili ruku koja ga drži.
  • Ponovno nanese magnezij (kredu) na ruke za vrijeme trajanja snatch testa.
  • Ispusti kettlebell prije nego s njim dodirne tlo (ako kettlebell ispadne iz ruke).
Pri testiranju će biti izrečeno vrijeme: 1 minuta, 2 minute, 3 minute, 4 minute, 4:30 minute, 4:45 minute i 4:55 minute.
Magnezij (kreda) je dozvoljen. Rukavice, bandaže i ostala oprema nisu dozvoljeni.

 

Kettlebell snatch test norme:
Broj ponavljanja obje ruke se zbraja. Ovisno o spolu, dobi i tjelesnoj težini, kandidati/kinje moraju napraviti određeni broj snatcheva, u određeno vrijeme s jednom od navedenih težina.
Tablica 2
Ako ne položite snatch test na samom certificiranju, možete ponoviti testiranje unutar 90 dana. Ponovno se možete testirati u prisutstvu vama najbližeg Master, Senior ili SFG Team Leader instruktora/ice, ili pošaljite video Team Leaderu koji vas je vodio na certificiranju.

 

Pismeni test
Pismeni test je sastavni dio testiranja kandidata na SFG certificiranju. Test se sastoji od pitanja o tehnici, korektivnim vježbama, konceptu i bazičnom razumijevanju kettlebell treninga.

 

Česta pitanja
Koliko dugo vrijedi SFG certifikat?
SFG certifikat vrijedi dvije godine.
Kako mogu obnoviti certifikat (recertificirati se)?
Četiri su načina za obnovu SFG certifikata:
1. Certificiranje za SFG level 2 instruktora.
2. Ponovno SFG level 1 trodnevno certificiranje po nižoj cijeni.
3. Asistiranje na SFG certificiranju.
4. Obnavljanje certifikata putem jednodnevnog SFG recertificiranja.
Što znači skraćenica SFG?
SFG je skraćeno od StrongFirst Girya. Girya je ruski naziv za kettlebell.
Mogu li sudjelovati na SFG-u bez testiranja?
Svakako. Mnogi ljudi dođu na SFG bez želje da dobiju certifikat.
Jesu li dozvoljeni gledaoci?
Ne.
Mogu li dobiti instruktorski priručnik prije certificiranja?
Kako bi bili sigurni da priručnik dobiju jedino osobe koje pristupe certificiranju, možete ga preuzeti jedino „u ruke“, pri upisivanju prvog dana SFG-a.
Kako se pripremiti?
SFG nije lagano certificiranje. Najbolje je da se pripremite uz pomoć instruktora/ice s SFG certifikatom (provjerite na popisu instruktora/ice).
Tijekom pripremanja radite puno swingova i obratite pozornost na dobru tehniku kako bi mogli pratiti tempo s ostalim kandidatima. Na certificiranju ćete uglavnom koristiti kettlbelle snatch test veličine i trebali bi moći bez problema napraviti nekoliko serija od pet presseva sa dva takva kettlebella.
Radite na fleksibilnosti:
  • Zadnje lože, kako bi mogli nesmetano izvoditi mrtvo dizanje, swing i ostale tehnike bez fleksije u donjem dijelu leđa.
  • Pregibača kukova kako bi mogli završiti swing u gornjoj poziciji s punom ekstenzijom u kuku, bez savijanja koljena i hiperekstenzije u leđima.
  • Gornjeg dijela leđa i mobilnosti ramena kako bi mogli zadržati kettlebelle iznad glave s ispruženim rukama, spuštenim („spakiranim“) ramenima, neutralnim položajem vratne kralješnice i bez hiperekstenzije u leđima.
Ova razina mobilnosti i fleksibilnosti nije preduvjet za vaše vježbače, jer imate dovoljno vremena da radite na tome. Na trodnevnom certificiranju nemamo tu mogućnost. Budite spremni.